Wednesday, July 23, 2008

kusut masai


huh kusut masai tali kasut aku memikirkan kemelut politik yg melanda negara sekarang ni. tembak sane tembak sini, tuduh sane tuduh sini, tarik rambut orang tu, tarik rambut org ni..huh! bila nak abes?

bila bace Star hari ni bertambah lagi kusutnye pemikiran bila puak2 ni nak buat sampai 12 empangan janakuasa di sarawak. dijangkakan peningkatan penghasilan tenaga elektrik sehingga 600%! ape kebendanye lah sume ni. bakun pun tak siap lagi, dan kalau siap bakun tu ader lagi reserve tenaga kira2 40% lagi. pun begitu tarif letrik tetap naik jugak. memang tak masuk akal bila antara alasan kenapa perlu ditinggkatkan sehingga 600% penghasilan tenaga tu semata2 mahu menarik pelabur2 asing utk buat kilang2 yang berskala besar di serawak..pastu mereka dapat duit, sisa toksid buang kat sini.buduhla diorang ni..hmm mcm manelah diorang ne pk ek?

~satu lagi projek Barisan Nasional

2 comments:

mutiarabernilai said...

salam..
macam ne drang pk eh??

huhu~
btol la tu..
pdulik pe sal toksik..
pdulik pe kalo org asing conquer ekonomi ngare...
kan islam hadhari..
so masing2 pk nak 'hadhari'kn poket masing2..
pdulik pe..
asalkn poket pnuh...
money is evrything aite??
hoho!!

mohamad taib bin miskon said...

suburlah mentaliti
"putting your waste at someone else backyard"